Sarcini și responsabilități
În baza unui concurs național, UCIP-IFAD va selecta unul sau doiexperți cu experiență practică în domeniul analizei economice a întreprinderilor agricole care împreună cu experții în aplicarea TCLS vor acorda asistență în domeniul implementării sistemului conservativ de agricultură. Expertul(ii) vor fi selectați pe un termen de 3 ani, cu evaluarea performanței și contractare anuală.
În sarcina Grupului de experți va fi acordarea de consultanță și asistență tehnică, monitorizarea loturilor demonstrative și ghidarea producătorilor agricoli în procesul de trecerea de la agricultura tradițională la agricultura conservativă, cît și organizarea seminarelor de informare și instruire în domeniul SCA.
Sarcinile expertului în economia și managementul unităților agricole:
· Elaborarea și implementarea sistemului de evidență primară a cheltuielilor de exploatare a lotului demonstrativ gestionat de SCF (2 sole: tehnologia convențională și tehnologia cu lucrarea minimă a solului).
· Coordonarea completării documentelor de evidență a cheltuielilor activității operaționale înregistrate pe parcursul anului și instruirea beneficiarilor separat pentru fiecare școală de cîmp pentru fermieri privind completarea documentelor și menținerea evidenței cheltuielilor activității operaționale.
· Colectarea datelor lunare despre cheltuielile efectuate la exploatarea lotului demonstrativ.
· Acordarea asistenței de management, ajustarea și sistematizarea structurii cheltuielilor activității operaționale în cadrul unui raport financiar separat pentru fiecare școală de cîmp pentru fermieri, asistență la elaborarea Planurilor de afaceri a SCF pentru anul următor de activitate.
· Analiza sistemului de fertilizare a solului (ansamblu de elemente referitoare la alocarea diverselor resurse care contribuie la îmbunătățirea fertilității solului) și protecție a plantelor: analiza cheltuielilor, sporurilor de producție și veniturilor.
· Analiza eficacității utilizării capacităților de producere la aplicarea tehnologiei de lucrare minima a solului.
· Monitorizarea indicatorilor economici indicați în Studiul de pre-fezabilitate pentru SCF-le aflate în responsabilitatea sa.
· Analiza eficienții economice a tehnologiilor aplicate la lotul demonstrativ din cadrul SCF.
· Diseminarea rezultatelor obţinute prin intermediul seminarelor, meselor rotunde, mass-media, conferințelor, publicațiilor științifice etc.
· Participarea și prezentarea rapoartelor laseminarele care vor fi organizate în cadrul a școlilor de cîmp pentru fermieri.
Perioada de angajare: 01 aprilie 2017 – 30 septembrie 2020
Timp de lucru pentru un expert: nu mai mult de12 zile/om per an pentru 1 școală de cîmp pentru fermieri, dintre care cel puți 9 zile vizite în teren la SCF.
Criteriile minime de eligibilitate:
· Licențiat sau masterat în economie, business şi administrare, management al gospodăriilor agricole;
sau
· Alte specialități cu experiență practică de cel puțin3 aniîn domeniul economiei, elaborarea fișelor tehnologice, analiza eficienții economice a utilizării mijloacelor fixe, inclusiv tehnicii agricole, măsurarea rezultatelor de producție și economice, elaborarea/participarea la elaborarea strategiilor de dezvoltare a unităților agricole etc.
· Cel puțin un contract în ultimii 3 ani de prestare a serviciilor similare, confirmat prin Act de îndeplinire a lucrărilor/serviciilor;
· Cunoașterea avansată a limbilor română şi rusă.
Documentele necesare de a fi depuse la înaintarea propunerii:
Candidații vor depune la oficiul UCIP-IFAD următorul set de documente:
1. Oferta tehnică ce va include:
· Scrisoare de motivare (cu menționarea obligatorie a experienței anterioare în domeniu, inclusiv în organizarea/moderarea seminarelor, instruirilor etc.);
· Lista contractelor(pentru ultimii 3 ani) de prestare a serviciilor similare cu indicarea numelui beneficiarului pentru care s-au prestat serviciile, anului, duratei de implementare;
· CV cu descrierea detaliată a experienței ce ține de realizarea sarcinilor descrise în prezentul TOR (în cazul persoanei fizice);
· Copia diplomei de studii superioare sau gradul științific obținut;
· Confirmare de îndeplinire a cel puțin a unui contract de prestare a serviciilor similare în ultimii 3 ani (copia contractului, copia actului de îndeplinire a serviciilor) ;
· Descrierea experienței (Anexa 1);
· Confirmare scrisă în formă liberă că este asigurat cu transport pentru deplasare la SCF.
· Declarația privind veridicitatea datelor și informației prezentate (Anexa 3).
2. Oferta financiară (Anexa 2):
· Oferta financiară va specifica salariul net pentru o zi lucrătoare exprimat în Dolari SUA. Pentru zilele de deplasare în teren la ȘCF, suplimentar la salariu, se va calcula costul pentru transport.
· Costul serviciilor pentru persoanele fizice vor fi supuse impozitării în conformitate cu legislația RM aferentă remunerării persoanelor fizice (cost brut).
· Ofertanții care nu vor respecta condițiile stipulate în prezentul Termeni de Referință vor fi excluși din concurs.
Pentru mai multe detalii Vă rugăm să consultați:
Condițiile de prezentare a pachetului de documente
- Pachetul de documente va include Oferta Tehnica (original și copie) şi Oferta financiară (original și copie), fiecare sigilate în plicuri separate (total 4 plicuri) şi toate împreună prezentate în plic comun, la fel sigilat. Pe toate plicurile (4+1) va fi indicată denumirea ofertantului, persoana și telefonul de contact, adresa de e-mail și denumirea concursului la care se aplică.
· Oferta va fi prezentată la adresa UCIP-IFAD: bd. Ștefan cel Mare și Sfânt, 162, et.13, oficiul 1303, pînă la data de 9martie 2017, ora 10:00. 23 martie 2017 ,ora 10:00, 18 mai 2017, ora 10:00.
- Ofertele incomplete și cele care vor fi prezentate după expirarea termenului limită stabilit nu vor fi admise la Concurs.
Informații adiționale:
- UCIP-IFAD este în drept de a anula concursul în orice etapă din motivul imposibilității acoperirii financiare ori din motiv de necorespundere a ofertelor cerințelor stabilite în documentele de concurs sau alte motive justificate.
- Pentru clarificări și concretizări scrieți pe adresa de email: office@ifad.md