Obiectivul general al Proiectului de Reziliență Rurală este îmbunătățirea bunăstării populației rurale a Moldovei și reducerea sărăciei. Obiectivul de bază al dezvoltării Proiectului este de a consolida reziliența și de a îmbunătăți oportunitățile economice de securitate și siguranță alimentară pentru zonele rurale sărace, vulnerabilitatea la schimbările climatice, creșterea competitivității și reducerea fluxului de migrație din zonele rurale.
Una din activitățile Proiectului este orientată spre oferirea suportului investițional complex (financiar și consultativ) pentru grupurile de femei în dezvoltarea afacerilor inițiate și administrate de acestea, din localitățile rurale ale Republicii Moldova (Proiectul pilot pentru femei).
Pentru implementarea acestor activități, UCIP IFAD va lansa un apel pentru a identifica femeile antreprenoare care sunt interesate în cooperare/asociere în grupuri de femei, în dezvoltarea afacerilor post-recoltare, ce reiese din activitățile lor de producere, și ulterior aplicare la finanțare în cadrul PRR.
Totodată, UCIP IFAD va selecta un prestator de servicii de consultanță care va acorda suport grupurilor de femei identificate la pregătirea și completarea cererii de aplicare pentru finanțare.
Cu suportul Prestatorului de servicii, care urmează a fi selectat, grupurile de femei vor fi asistate pentru înregistra ca persoane juridice sub orice formă organizatorico-juridică. Membrii grupului vor fi femeile antreprenoare care desfășoară la scară mică o activitate economică similară în domeniul agricol de producere și dețin în proprietate și/sau arendă terenuri cu o suprafață mai mică de 10 ha.
În susținerea grupurilor de producători formate de femei, Proiectul va acorda suport financiar sub formă de grant, în sumă maximă de 8.000 USD per grup, pentru inițierea /dezvoltarea afacerilor agricole post recoltare și afaceri aferente agriculturii. Serviciile de asistență consultativă sunt proiectate pentru a facilita accesul la grantul Proiectului și finanțarea aproximativ a cca. 8 grupuri de femei.
I Activitățile cheie
Prestatorul ce urmează a fi selectat va fi responsabil de acordarea asistenței la înregistrarea grupului de femei (identificate de UCIP IFAD), suport la etapa de formulare a ideilor viabile de investiții, consultări privind pregătirea pachetului de documente pentru obținerea finanțării în cadrul Proiectului, și va realiza următoarele sarcini:
Nu se vor admite la concurs companiile care:
a) nu și-au îndeplinit obligațiunile și sarcinile în raporturile contractuale anterioare cu UCIP IFAD;
b) sunt implicate deja în 3 raporturi contractuale în derulare cu UCIP IFAD.
Companiile de consultanță vor fi evaluate p/u includerea lor în lista-scurtă în baza următoarelor criterii:
| Criterii de calificare | Punctaj maxim |
| 1. Experiență în prestarea serviciilor de consultanță, instruire și planificarea afacerii, alte similare sarcinii pentru antreprenorii din mediul rural
(nr. contracte în ultimii 3 ani, minim 2 contracte) |
25 |
| 2. Experiența în prestarea serviciilor de consultanță, instruire, planificarea afacerii, altele similare sarcinii, în cadrul proiectelor de finanțare internaționale (IFAD, UNDP, UN, BEI, EBRD etc.),
(nr. contracte în ultimii 3 ani, minim 1 contract). |
25 |
| Echipa de experți:
1. Lider de echipă - responsabil de planificarea, coordonarea, implementarea, monitorizarea și raportarea activităților a) Experiență generală Experiență profesională în poziții de conducere ca lider de echipă (nr. contracte în ultimii 3 ani, minim 1 contract). b) Experiența specifică Experiență de lucru în activități privind cooperarea, asocierea fermierilor, crearea grupurilor de producători de orice formă asociativă (nr. de grupuri de producători create în ultimii 3 ani, minim 1 contract/grup de producători). |
25 |
2. Expert în business agricol și finanțe - responsabil de evaluare și consultanță, consolidarea abilităților de afaceri, identificarea investiției pentru finanțare din grant, elaborarea planurilor de afaceri, etc. a) Experiența generală conform domeniului de competență Studii în domeniul finanțe/ business și administrare (nr. ani experiență, minim 5 ani) b) Experiența specifică Experiență demonstrată în activități de consultanță, instruire în domeniul businessului agricol, în ultimii 3 ani (nr. planuri de afaceri elaborate – minim 10/instruiri în calitate de formator – min 3 activități). |
25 |
Doar companiile care vor fi selectate in Lista scurtă vor fi invitate să prezinte oferta tehnica și oferta financiară.
Scrisoarea de exprimare a interesului va include materiale și informațiile care demonstrează experiența și calificarea ofertantului, completată conform modelului Scrisorii de Exprimare a Interesului.
Expresiile de interes vor fi transmise în scris la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau e-mail) până la extins până la 30.03.2021 ora 10:00.16.03.2021, ora 10:00.
Mai multe informații pot fi solicitate în scris la adresa indicată mai jos:
Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP IFAD)
Attn: Nicolae Babără, Specialist Procurări, of. 1307,
Ștefan cel Mare și Sfînt, 162, Chișinău,
MD-2004, Republica Moldova.
E-mail: procurement@ucipifad.md
Fisiere atașate
LEOI 20_21 PRR
.doc