Extins (prin relansare) Asistent în procurări

Extins (prin relansare) Asistent în procurări

[:ro]Unitatea Consolidată de Implementare a Programelor IFAD (UCIP IFAD) a fost creată în anul 2000 de către Guvernul Republicii Moldova pentru a implementa programele de dezvoltare rurală și agricolă finanțate de către Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă, cu sediul la Roma, Italia. Unitatea UCIP IFAD implementează două proiecte în curs de desfășurare: PRR (IFAD VII) și TRTP (IFAD VIII)).

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costul Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de asistent in procurări.

Obiectivul general al PRR (IFAD VII) este de a îmbunătăți bunăstarea populației rurale din Moldova și de a reduce sărăcia. Obiectivul de baza de dezvoltare a proiectului este de a consolida rezistența și de a îmbunătăți oportunitățile economice pentru populația rurală săracă. Acest lucru va fi realizat prin sporirea competitivității fermelor și prin sprijinirea întreprinderilor agricole în adoptarea tehnologiilor inteligente din punct de vedere climatic.

Asistentul pentru achiziții va oferi sprijin pentru executarea unor servicii și procese de procurări transparente și eficiente, în conformitate cu normele și reglementările IFAD în domeniul procurărilor. De asemenea, va lucra în colaborare cu personalul de program și de operațiuni pentru a furniza cu succes servicii de procurări.

Consultantul trebuie să respecte pe deplin normele, reglementările, politicile și strategiile financiare, administrative și de procurări ale IFAD, precum și implementarea unor sisteme eficiente de control intern. Sub îndrumarea și supravegherea generală a Specialistului superior în procurări asistentul în procurări sprijină executarea unor servicii și procese de procurări transparente și eficiente, în conformitate cu normele și reglementările IFAD în domeniul procurărilor.

Atragem atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului[1] și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale[2]. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.[3]

Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.

Unitatea Consolidată de Implementare a Programului IFAD (UCIP IFAD) persoanele interesate ("consultanți") să își manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor. Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui Curriculum Vitae (CV), a unei Scrisori de intenție (Cover Letter) și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/supervizorii anteriori. Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selectare a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul  de procurări al IFAD, care poate fi accesat pe site-ul web al IFAD la adresa https://www.ifad.org/documents. În cadrul procesului de selecție se vor organiza interviuri (în regim obișnuit, față în față sau la distanță prin intermediul Zoom).

Criteriile de preselecție sunt:

























































Criteriu


Ponderea
1. Calificări generale: 30
·           Experiență de minimum 3 ani în domeniul administrativ, contabilitate/finanțe, economie, procurări sau alte domenii relevante într-o organizație națională sau internațională. 23
·           Participarea la cursuri de formare specializată în domeniul procurărilor la nivel național sau internațional constituie un avantaj. 7
2. Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: 30
·           Cel puțin 2 ani de experiență profesională în proiecte finanțate de donatori în domeniul dezvoltării rurale, al agriculturii, al economiei, finanțelor sau alte domenii conexe. 23
·           Cel puțin 1 an de experiență în domeniul procurărilor în cadrul proiectelor cu finanțare internațională în una sau mai multe categorii de achiziții va constitui un avantaj 7
3. Competențe (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 42 de puncte la criteriile de la 1 la 4 de mai sus): 40
·            Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române. Limba engleză și rusă vor constitui un avantaj 10
·            Abilități excelente de gestionare a calculatorului, în special utilizarea Microsoft Office Tools 10
·            Abilități excelente de rezolvare a problemelor, gândire critică și de analiză, folosind creativitatea și inovația 10
·            Abilități excelente de planificare și organizare, atenție la detalii și capacitatea de a lucra și de a performa sub presiune 10

TOTAL


100

 

Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%. Orice solicitare de clarificări cu privire la acest anunț trebuie trimisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md cel târziu la 3 februarie 2022. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 4 februarie 2022.

Expresiile de interes sub formă de Curriculum Vitae (CV), inclusiv cu menționarea/prezentarea a 2-3 recomandări profesionale de la ultimii angajatori, Scrisoarea de intenție (Cover Letter), Declarația pe proprie răspundere, conform formularului anexat, trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau e-mail) până la data de 8 februarie 2022, 15 februarie 2022, ora 17:00.

Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 - 18 – 80

[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.

[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.

[3] Politica poate fi accesata la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:ru]Unitatea Consolidată de Implementare a Programelor IFAD (UCIP IFAD) a fost creată în anul 2000 de către Guvernul Republicii Moldova pentru a implementa programele de dezvoltare rurală și agricolă finanțate de către Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă, cu sediul la Roma, Italia. Unitatea UCIP IFAD implementează două proiecte în curs de desfășurare: PRR (IFAD VII) și TRTP (IFAD VIII)).

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costul Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de asistent in procurări.

Obiectivul general al PRR (IFAD VII) este de a îmbunătăți bunăstarea populației rurale din Moldova și de a reduce sărăcia. Obiectivul de baza de dezvoltare a proiectului este de a consolida rezistența și de a îmbunătăți oportunitățile economice pentru populația rurală săracă. Acest lucru va fi realizat prin sporirea competitivității fermelor și prin sprijinirea întreprinderilor agricole în adoptarea tehnologiilor inteligente din punct de vedere climatic.

Asistentul pentru achiziții va oferi sprijin pentru executarea unor servicii și procese de procurări transparente și eficiente, în conformitate cu normele și reglementările IFAD în domeniul procurărilor. De asemenea, va lucra în colaborare cu personalul de program și de operațiuni pentru a furniza cu succes servicii de procurări.

Consultantul trebuie să respecte pe deplin normele, reglementările, politicile și strategiile financiare, administrative și de procurări ale IFAD, precum și implementarea unor sisteme eficiente de control intern. Sub îndrumarea și supravegherea generală a Specialistului superior în procurări asistentul în procurări sprijină executarea unor servicii și procese de procurări transparente și eficiente, în conformitate cu normele și reglementările IFAD în domeniul procurărilor.

Atragem atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului[1] și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale[2]. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.[3]

Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această achiziție sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.

Unitatea Consolidată de Implementare a Programului IFAD (UCIP IFAD) persoanele interesate ("consultanți") să își manifeste interesul pentru furnizarea serviciilor. Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui Curriculum Vitae (CV), a unei Scrisori de intenție (Cover Letter) și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/supervizorii anteriori. Consultantul va fi selectat în conformitate cu metoda de selectare a consultanților individuali (ICS) stabilită în Manualul  de procurări al IFAD, care poate fi accesat pe site-ul web al IFAD la adresa https://www.ifad.org/documents. În cadrul procesului de selecție se vor organiza interviuri (în regim obișnuit, față în față sau la distanță prin intermediul Zoom).

Criteriile de preselecție sunt:

























































Criteriu


Ponderea
1. Calificări generale: 30
·           Experiență de minimum 3 ani în domeniul administrativ, contabilitate/finanțe, economie, procurări sau alte domenii relevante într-o organizație națională sau internațională. 23
·           Participarea la cursuri de formare specializată în domeniul procurărilor la nivel național sau internațional constituie un avantaj. 7
2. Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: 30
·           Cel puțin 2 ani de experiență profesională în proiecte finanțate de donatori în domeniul dezvoltării rurale, al agriculturii, al economiei, finanțelor sau alte domenii conexe. 23
·           Cel puțin 1 an de experiență în domeniul procurărilor în cadrul proiectelor cu finanțare internațională în una sau mai multe categorii de achiziții va constitui un avantaj 7
3. Competențe (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 42 de puncte la criteriile de la 1 la 4 de mai sus): 40
·            Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române. Limba engleză și rusă vor constitui un avantaj 10
·            Abilități excelente de gestionare a calculatorului, în special utilizarea Microsoft Office Tools 10
·            Abilități excelente de rezolvare a problemelor, gândire critică și de analiză, folosind creativitatea și inovația 10
·            Abilități excelente de planificare și organizare, atenție la detalii și capacitatea de a lucra și de a performa sub presiune 10

TOTAL


100

Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%. Orice solicitare de clarificări cu privire la acest anunț trebuie trimisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md cel târziu la 3 februarie 2022. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 4 februarie 2022.

Expresiile de interes sub formă de Curriculum Vitae (CV), inclusiv cu menționarea/prezentarea a 2-3 recomandări profesionale de la ultimii angajatori, Scrisoarea de intenție (Cover Letter),  Declarația pe proprie răspundere, conform formularului anexat, trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau e-mail) până la data de 8 februarie 2022,  15 februarie, 2022, ora 17:00.

Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 - 18 – 80

[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.

[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.

[3] Politica poate fi accesata la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:en]The Consolidated IFAD Programme Implementation Unit (CPIU IFAD) was created in 2000  by the Government of Moldova to implement the rural and agricultural development programmes funded by the International Fund for Agricultural Development, based in Rome, Italy. The CPIU IFAD it is implementing two ongoing projects RRP (IFAD VII) and TRTP (IFAD VIII).

The Government of Republic of Moldova has received financing from the International Fund for Agricultural Development (IFAD) towards the cost of The Rural Resilience Project (RRP) and intends to apply part of the proceeds for the recruitment of consulting services provided by an individual consultant as part of the position of Procurement assistant.

The overall goal of the RRP (IFAD VII) is to improve the well-being of Moldova’s rural population and reduce poverty. The underlying project development objective is to strengthen the resilience and improve economic opportunities for the rural poor. This will be achieved by making farms more competitive and helping agribusinesses adopt climate-smart technologies. The RRP targets Moldova’s structural issues in agriculture, notably poverty and migration, food and nutritional security, climate vulnerability, as well as lack of competitiveness. It will have targeting mechanisms to ensure broad inclusion in RRP activities, strengthening inclusion mechanisms to benefit more rural poor households, including vulnerable groups and woman-headed households.

Procurement Assistant will provide support to the execution of transparent and efficient procurement services and processes consistent with IFAD procurement rules and regulations. She/he also works in collaboration with programme and operations staff to successfully deliver procurement services.

The consultant is expected to exercise full compliance with IFAD financial, procurement and administrative rules, regulations, policies and strategies, as well as implementation of the effective internal control systems. Under the overall guidance and supervising of the Senior Procurement Specialist, the Procurement Assistant supports the execution of transparent and efficient procurement services and processes consistent with IFAD procurement rules and regulations.

The attention of interested consultants is drawn to IFAD’s Anti-Money Laundering and Countering the Financing of Terrorism Policy[1] and the Revised IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption its Activities and Operations[2]. The latter sets forth IFAD’s provisions on prohibited practices. IFAD further strives to ensure a safe working environment free of harassment, including sexual harassment, and free of sexual exploitation and abuse (SEA) in its activities and operations as detailed in its IFAD Policy to Preventing and Responding to Sexual Harassment, Sexual Exploitation and Abuse.[3]

Interested consultants shall not have any actual, potential or reasonably perceived conflict of interest. Consultants with an actual, potential or reasonably perceived conflict of interest shall be disqualified unless otherwise explicitly approved by the Fund. Consultants are considered to have a conflict of interest if they a) have a relationship that provides them with undue or undisclosed information about or influence over the selection process and the execution of the contract, or b) have a business or family relationship with a member of the client’s board of directors or its personnel, the Fund or its personnel, or any other individual that was, has been or might reasonably be directly or indirectly involved in any part of (i) the preparation of the REOI, (ii) the selection process for this procurement, or (iii) execution of the contract. Consultants have an ongoing obligation to disclose any situation of actual, potential or reasonably perceived conflict of interest during preparation of the EOI, the selection process or the contract execution. Failure to properly disclose any of said situations may lead to appropriate actions, including the disqualification of the consultant, the termination of the contract and any other as appropriate under the IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption in its Projects and Operations.

The Consolidated IFAD Programme Implementation Unit (CPIU IFAD) now invites eligible Individual consultants (“consultants”) to indicate their interest in providing the services. Interested consultants should provide information demonstrating that they have the required qualifications and relevant experience to perform the services in the form of a curriculum vitae (CV), a Cover Letter and 2-3 professional references from the previous employers/supervisors. A consultant will be selected in accordance with the individual consultant selection (ICS) method set out in IFAD’ Project Procurement Handbook that can be accessed via the IFAD website at https://www.ifad.org/documents. Interviews (regular face-to-face or remotely) will be conducted as part of the selection process.

The shortlisting criteria are:
























































Criterion Weight
1. General qualifications: 30
·           Minimum 3 years of experience in administrative work, accounting/finance, economics, procurement, or other relevant in a national or international organization is required 23
·           Participation in specialized procurement national or international training courses is an asset 7
2. Specific previous experience in the field for vacant position: 30
·           At least 2 years of professional experience in donor-funded projects covering rural development, agriculture, economics or finance sector or similar 23
·           At least 1 year of experience in international funded project procurement in one or more categories of procurement is an advantage 7
3. Competencies (through Interview for candidates that score at least 42 points on the above criteria 1 to 4): 40
·            Language skills: Fluency in Romanian. English and Russian is an advantage 10
·            Excellent Computer management skills especially in the use of office productivity tools 10
·            Excellent problem solving, critical thinking and analytical skills using creativity and innovation 10
·            Excellent planning and organizational abilities, attention to detail, and ability to work and perform under pressure 10
TOTAL 100

The passing score is 70%. Any request for clarification on this REOI should be sent via e-mail to the address below procurement@ucipifad.md no later than 3 February 2022. The client will provide responses to all clarification requests by 4 February 2022.

Expressions of interest in the form of curriculum vitae (CV) with a cover letter, the 2-3 references letters, from the last employers/supervisors, Self-declaration of liability, as per the form attached, must be delivered in a written form to the address below (in person, or by mail, or by fax, or by e-mail) by 8 February 2022,  17 February 2022, 17:00 (Chisinau time).

Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 - 18 – 80

[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.

[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.

[3] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:]