[:ro]Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (UCIP IFAD) a fost creată în anul 2000 de către Guvernul Republicii Moldova pentru a implementa programele de dezvoltare rurală și agricolă finanțate de către Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă, cu sediul la Roma, Italia. Unitatea UCIP IFAD implementează două proiecte în curs de desfășurare: RRP (IFAD VII) și TRTP (IFAD VIII).
Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru costul Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloacele financiare pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de către un consultant individual în cadrul postului de operator tehnic în procurări.
Obiectivul general al RRP (IFAD VII) este de a îmbunătăți bunăstarea populației rurale din Moldova și de a reduce sărăcia. Obiectivul general de dezvoltare al proiectului este de a consolida rezistența și de a îmbunătăți oportunitățile economice pentru populația săracă din mediul rural. Acest lucru va fi realizat prin sporirea competitivității fermelor agricole și prin sprijinirea întreprinderilor agricole în adoptarea tehnologiilor inteligente din punct de vedere climatic. RRP vizează problemele structurale ale Moldovei în domeniul agriculturii, în special sărăcia și migrația, securitatea alimentară și nutrițională, vulnerabilitatea climatică, precum și lipsa de competitivitate. Proiectul va dispune de mecanisme de direcționare pentru a asigura o incluziune largă în activitățile RRP, consolidând mecanismele de incluziune pentru mai multe gospodării rurale sărace beneficiare, inclusiv grupurile vulnerabile și gospodăriile conduse de femei.
Operatorul tehnic în procurări va facilita eficient și eficace evidența procurărilor efectuate de UCIP IFAD. Ea/el va asista procesele de procurare demarate și va monitoriza sistemul de evidență al acestora în scopul menținerii utilizării eficiente și eficace a resurselor proiectului conform scopurilor prevăzute. Ea/el își va desfășura activitatea în conformitate cu procedurile, ghidurile și regulile de procurări ale IFAD. Operatorul tehnic în procurări va fi responsabil(a) pentru buna funcționare a instrumentelor de evidență și monitorizare a contractelor, precum și pentru asigurarea legăturilor cu furnizorii.
Operatorul tehnic în procurări va activa sub îndrumarea Specialistului superior în procurări (SSP) de la care va solicita și va primi îndrumări/instrucțiuni de serviciu în domeniile de responsabilitate . Ea/el va colabora îndeaproape cu responsabilii de componente din cadrul UCIP IFAD pentru a asigura desfășurarea la timp a activităților planificate. Operatorul tehnic în procurări va activa cu normă întreagă sub supravegherea directă și raportarea activității către SSP din cadrul UCIP IFAD.
Atragem atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului[1] și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale[2]. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD se străduiește să asigure un mediu de lucru sigur, lipsit de hărțuire, inclusiv de hărțuire sexuală, și lipsit de exploatare și abuzuri sexuale (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzurilor sexuale.[3]
Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil vor fi descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selecție și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia sau cu orice altă persoană care a fost, este sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte (i) a pregătirii REOI, (ii) a procesului de selecție pentru această procurare sau (iii) a executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selecție sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni corespunzătoare, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.
Unitatea Consolidată pentru Implementarea Programelor IFAD (CPIU IFAD) invită persoanele interesate ("consultanți") să își manifeste interesul de a presta serviciile. Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei scrisori de intenție și a 2 referințe profesionale de la angajatorii/supervizorii anteriori și a unui formular de autocertificare. Un consultant va fi selectat în conformitate cu metoda de selectare individuală a consultanților (ICS) stabilită în Manualul IFAD de procurări de proiecte, care poate fi accesat pe site-ul web al IFAD la adresa https://www.ifad.org/documents. În cadrul procesului de selectare, se vor organiza interviuri (în regim obișnuit, față în față sau la distanță prin intermediul Zoom).
Criteriile de preselecție sunt:
| Criteriul | Ponderea |
| 1. Calificări generale: | 30 |
| · Experiență de minim 1 an în domeniul administrativ, contabilitate/finanțe, economie, achiziții, IT sau alte domenii relevante într-o organizație națională sau internațională. | 23 |
| · Participarea la cursuri de instruire în domeniul software va constitui un avantaj | 7 |
| 2. Experiență anterioară specifică în domeniul postului vacant: | 30 |
| · Experiență profesională în instituții publice sau private din domeniul dezvoltării rurale, protecției mediului, agriculturii, economiei sau sectorului financiar, tehnologiei informaționale sau alte domenii conexe | 23 |
| · Experiență în utilizarea sistemelor de baze de date, experiența în utilizarea sistemelor de web-management va constitui un avantaj | 7 |
| 3. Competențe (prin interviu pentru candidații care obțin cel puțin 40 de puncte la criteriile de la 1 la 2 de mai sus): | 40 |
| · Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române. Cunoașterea limbilor engleză și rusa va constitui un avantaj | 10 |
| · Experiență de lucru într-un mediu informatic la utilizarea mai multor pachete software de birou; | 10 |
| · Capacitatea de a gestiona activitățile zilnice de monitorizare (inclusiv, dar fără a se limita la gestionarea bazelor de date, a instrumentelor de livrare, evidența și mentenanța procedurilor) pentru a răspunde nevoilor operaționale | 10 |
| · Abilități excelente de planificare și organizare, atenție la detalii și capacitatea de a lucra și de a performa sub presiune | 10 |
| TOTAL | 100 |
Operatorul tehnic în procurări va fi selectat în conformitate cu procedura de selectare a consultanților individuali (ICS), stabilită în Manualul de procurări al IFAD. Consultantul prim selectat va fi invitat în timp util să prezinte o propunere tehnică și financiară care va fi evaluată și negociată. Punctajul de trecere pentru lista scurtă este de 70%.
Orice solicitare de clarificări cu privire la acest REOI trebuie trimisă prin e-mail la adresa de mai jos procurement@ucipifad.md cel târziu până la data de 21 iunie 2022. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificare până la data de 22 iunie 2022.
Exprimările de interes sub formă de: curriculum vitae (CV) cu o scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare, de la ultimii angajatori/supervizori, trebuie să fie depuse în formă scrisă la adresa de mai jos (personal, sau prin poștă, sau prin fax, sau prin e-mail) până la data de 23 iunie 2022, ora 17:00 14 iulie 2022, 17:00 extins prin relasnsare (ora Chișinăului).
Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 - 18 – 80
[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.
[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.
[3] Politica este accesibilă la https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:ru]The Consolidated IFAD Programme Implementation Unit (CPIU IFAD) was created in 2000 year by the Government of Moldova to implement the rural and agricultural development programmes funded by the International Fund for Agricultural Development, based in Rome, Italy. The CPIU IFAD is implementing two ongoing projects RRP (IFAD VII) and TRTP (IFAD VIII).
The Government of Republic of Moldova has received financing from the International Fund for Agricultural Development (IFAD) towards the cost of The Rural Resilience Project (RRP) and intends to apply part of the proceeds for the recruitment of consulting services provided by an individual consultant as part of the position of Procurement technical operator.
The overall goal of the RRP (IFAD VII) is to improve the well-being of Moldova’s rural population and reduce poverty. The underlying project development objective is to strengthen the resilience and improve economic opportunities for the rural poor. This will be achieved by making farms more competitive and helping agribusinesses adopt climate-smart technologies. The RRP targets Moldova’s structural issues in agriculture, notably poverty and migration, food and nutritional security, climate vulnerability, as well as lack of competitiveness. It will have targeting mechanisms to ensure broad inclusion in RRP activities, strengthening inclusion mechanisms to benefit more rural poor households, including vulnerable groups and woman-headed households.
Procurement technical operator will facilitate the efficient and effective procurements evidence of the unit. She/he will administer and assist in procurement and contract evidence and monitoring system to ensure efficient and effective use of project resources for the purposes intended. She/he will ensure compliance with the IFAD procurement procedures, guidelines and rules. She/he will be responsible for smooth functioning of the Contract Monitoring Tools as well as assuring linkages with the suppliers.
She/he will work under the guidance of the Senior Procurement Specialist (SPS) and seek and receive policy guidance/ instructions and support from SPS on their respective areas of responsibilities. She/he will work closely with Project Component Coordinators to ensure timely delivery of the contract activities. The Procurement technical operator works on a full-time basis under the direct supervision and report to CPIU IFAD SPS.
The attention of interested consultants is drawn to IFAD’s Anti-Money Laundering and Countering the Financing of Terrorism Policy[1] and the Revised IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption its Activities and Operations[2]. The latter sets forth IFAD’s provisions on prohibited practices. IFAD further strives to ensure a safe working environment free of harassment, including sexual harassment, and free of sexual exploitation and abuse (SEA) in its activities and operations as detailed in its IFAD Policy to Preventing and Responding to Sexual Harassment, Sexual Exploitation and Abuse.[3]
Interested consultants shall not have any actual, potential or reasonably perceived conflict of interest. Consultants with an actual, potential or reasonably perceived conflict of interest shall be disqualified unless otherwise explicitly approved by the Fund. Consultants are considered to have a conflict of interest if they a) have a relationship that provides them with undue or undisclosed information about or influence over the selection process and the execution of the contract, or b) have a business or family relationship with a member of the client’s board of directors or its personnel, the Fund or its personnel, or any other individual that was, has been or might reasonably be directly or indirectly involved in any part of (i) the preparation of the REOI, (ii) the selection process for this procurement, or (iii) execution of the contract. Consultants have an ongoing obligation to disclose any situation of actual, potential or reasonably perceived conflict of interest during preparation of the EOI, the selection process or the contract execution. Failure to properly disclose any of said situations may lead to appropriate actions, including the disqualification of the consultant, the termination of the contract and any other as appropriate under the IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption in its Projects and Operations.
The Consolidated IFAD Programme Implementation Unit (CPIU IFAD) now invites eligible Individual consultants (“consultants”) to indicate their interest in providing the services. Interested consultants should provide information demonstrating that they have the required qualifications and relevant experience to perform the services in the form of a curriculum vitae (CV), a Cover Letter and 2 professional references from the previous employers/supervisors and Self certification form. A consultant will be selected in accordance with the individual consultant selection (ICS) method set out in IFAD’ Project Procurement Handbook that can be accessed via the IFAD website at https://www.ifad.org/documents. Interviews (regular face-to-face or remotely) will be conducted as part of the selection process.
The shortlisting criteria are:
Criterion | Weight |
| 1. General qualifications: | 30 |
| · Minimum 1 year of experience in administrative work, accounting/finance, economics, procurement, IT, or other relevant in a national or international organization is required | 23 |
| · Participation in specialized software training courses is an asset | 7 |
| 2. Specific previous experience in the field for vacant position: | 30 |
| · Professional experience in public or private institution covering rural development, environment, agriculture, economics or finance sector, information technology or similar | 23 |
| · Experience with data base systems, experience in handling of web-based management systems is an advantage | 7 |
| 3. Competencies (through Interview for candidates that score at least 40 points on the above criteria 1 to 2): | 40 |
| · Language skills: Fluency in Romanian. English and Russian is an advantage | 10 |
| · Experience in working in a computer environment using multiple office software packages; | 10 |
| · Ability to manage day-to-day monitoring activities (including but not limited to data bases management, delivery tools, evidence and procedures maintenance) to meet operational needs | 10 |
| · Excellent planning and organizational abilities, attention to detail, and ability to work and perform under pressure | 10 |
TOTAL | 100 |
Any request for clarification on this REOI should be sent via e-mail to the address below procurement@ucipifad.md no later than 21 June 2022. The client will provide responses to all clarification requests by 22 June 2022.
Expressions of interest in the form of curriculum vitae (CV) with a cover letter, the 2-3 references letters, from the last employers/supervisors must be delivered in a written form to the address below (in person, by mail, or by fax, or by e-mail) by 23 June 2022, 17:00 14 July 2022, 17:00 relaunched (Chisinau time).
Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 - 18 – 80
[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.
[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.
[3] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:en]The Consolidated IFAD Programme Implementation Unit (CPIU IFAD) was created in 2000 year by the Government of Moldova to implement the rural and agricultural development programmes funded by the International Fund for Agricultural Development, based in Rome, Italy. The CPIU IFAD is implementing two ongoing projects RRP (IFAD VII) and TRTP (IFAD VIII).
The Government of Republic of Moldova has received financing from the International Fund for Agricultural Development (IFAD) towards the cost of The Rural Resilience Project (RRP) and intends to apply part of the proceeds for the recruitment of consulting services provided by an individual consultant as part of the position of Procurement technical operator.
The overall goal of the RRP (IFAD VII) is to improve the well-being of Moldova’s rural population and reduce poverty. The underlying project development objective is to strengthen the resilience and improve economic opportunities for the rural poor. This will be achieved by making farms more competitive and helping agribusinesses adopt climate-smart technologies. The RRP targets Moldova’s structural issues in agriculture, notably poverty and migration, food and nutritional security, climate vulnerability, as well as lack of competitiveness. It will have targeting mechanisms to ensure broad inclusion in RRP activities, strengthening inclusion mechanisms to benefit more rural poor households, including vulnerable groups and woman-headed households.
Procurement technical operator will facilitate the efficient and effective procurements evidence of the unit. She/he will administer and assist in procurement and contract evidence and monitoring system to ensure efficient and effective use of project resources for the purposes intended. She/he will ensure compliance with the IFAD procurement procedures, guidelines and rules. She/he will be responsible for smooth functioning of the Contract Monitoring Tools as well as assuring linkages with the suppliers.
She/he will work under the guidance of the Senior Procurement Specialist (SPS) and seek and receive policy guidance/ instructions and support from SPS on their respective areas of responsibilities. She/he will work closely with Project Component Coordinators to ensure timely delivery of the contract activities. The Procurement technical operator works on a full-time basis under the direct supervision and report to CPIU IFAD SPS.
The attention of interested consultants is drawn to IFAD’s Anti-Money Laundering and Countering the Financing of Terrorism Policy[1] and the Revised IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption its Activities and Operations[2]. The latter sets forth IFAD’s provisions on prohibited practices. IFAD further strives to ensure a safe working environment free of harassment, including sexual harassment, and free of sexual exploitation and abuse (SEA) in its activities and operations as detailed in its IFAD Policy to Preventing and Responding to Sexual Harassment, Sexual Exploitation and Abuse.[3]
Interested consultants shall not have any actual, potential or reasonably perceived conflict of interest. Consultants with an actual, potential or reasonably perceived conflict of interest shall be disqualified unless otherwise explicitly approved by the Fund. Consultants are considered to have a conflict of interest if they a) have a relationship that provides them with undue or undisclosed information about or influence over the selection process and the execution of the contract, or b) have a business or family relationship with a member of the client’s board of directors or its personnel, the Fund or its personnel, or any other individual that was, has been or might reasonably be directly or indirectly involved in any part of (i) the preparation of the REOI, (ii) the selection process for this procurement, or (iii) execution of the contract. Consultants have an ongoing obligation to disclose any situation of actual, potential or reasonably perceived conflict of interest during preparation of the EOI, the selection process or the contract execution. Failure to properly disclose any of said situations may lead to appropriate actions, including the disqualification of the consultant, the termination of the contract and any other as appropriate under the IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption in its Projects and Operations.
The Consolidated IFAD Programme Implementation Unit (CPIU IFAD) now invites eligible Individual consultants (“consultants”) to indicate their interest in providing the services. Interested consultants should provide information demonstrating that they have the required qualifications and relevant experience to perform the services in the form of a curriculum vitae (CV), a Cover Letter and 2 professional references from the previous employers/supervisors and Self certification form. A consultant will be selected in accordance with the individual consultant selection (ICS) method set out in IFAD’ Project Procurement Handbook that can be accessed via the IFAD website at https://www.ifad.org/documents. Interviews (regular face-to-face or remotely) will be conducted as part of the selection process.
The shortlisting criteria are:
Criterion | Weight |
| 1. General qualifications: | 30 |
| · Minimum 1 year of experience in administrative work, accounting/finance, economics, procurement, IT, or other relevant in a national or international organization is required | 23 |
| · Participation in specialized software training courses is an asset | 7 |
| 2. Specific previous experience in the field for vacant position: | 30 |
| · Professional experience in public or private institution covering rural development, environment, agriculture, economics or finance sector, information technology or similar | 23 |
| · Experience with data base systems, experience in handling of web-based management systems is an advantage | 7 |
| 3. Competencies (through Interview for candidates that score at least 40 points on the above criteria 1 to 2): | 40 |
| · Language skills: Fluency in Romanian. English and Russian is an advantage | 10 |
| · Experience in working in a computer environment using multiple office software packages; | 10 |
| · Ability to manage day-to-day monitoring activities (including but not limited to data bases management, delivery tools, evidence and procedures maintenance) to meet operational needs | 10 |
| · Excellent planning and organizational abilities, attention to detail, and ability to work and perform under pressure | 10 |
TOTAL | 100 |
Any request for clarification on this REOI should be sent via e-mail to the address below procurement@ucipifad.md no later than 21 June 2022. The client will provide responses to all clarification requests by 22 June 2022.
Expressions of interest in the form of curriculum vitae (CV) with a cover letter, the 2-3 references letters, from the last employers/supervisors must be delivered in a written form to the address below (in person, by mail, or by fax, or by e-mail) by 23 June 2022, 17:00 14 July 2022, 17:00 relaunched (Chisinau time).
Attn: Nadejda Russu, Senior Procurement Specialist
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 - 18 – 80
[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.
[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.
[3] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:]
Fisiere atașate
IFAD_template_-_Terms_of_Reference_-_proc_technical_operator En (1)
.pdf
IFAD_template_-_Terms_of_Reference_-_proc_technical_operator Ro (1)
.pdf