Guvernul Republicii Moldova a recepționat finanțare de la Fondul Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru finanțarea Proiectului de Reziliență Rurală (în continuare PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloace pentru contractarea serviciilor de consultanță.
Utilizarea oricărei finanțări IFAD va fi supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu regulile, politicile și procedurile IFAD. IFAD și oficialii, agenții și angajații săi vor avea răspundere față de și împotriva tuturor proceselor, procedurilor, pretențiilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură introduse de orice parte în legătură cu PRR.
Serviciile de consultanță („serviciile”) includ elaborarea strategiei de dezvoltare a sectorului AEI care urmeaza sa stabileasca viziunile pe termen scurt, mediu si lung cu obiective, rezultate clare si cuantificabile, precum si pasii spre atingerea acestora. În procesul de dezvoltare și implementare a activităților descrise în TdR, compania de consultanță va organiza întrevederi cu CNPF pentru definirea scopului, obiectivelor și prestabilirea planului de acțiuni.
În cadrul prezentului concurs, UCIP IFAD va selecta o companie sau un consorțiu de companii (în continuare Prestator), cu experiență în realizarea diferitor studii /cercetări/ analize, etc pentru sectorul financiar nebancar, prioritar aferente AEÎ și experți cu experiență internațională, care va implementa urmatoarele sarcini :
A. Elaborarea strategiei de dezvoltare a sectorului AEÎ, pentru perioada de 5 ani, care va include obligatoriu următoarele subiecte:
UCIP IFAD („clientul”) invită acum firmele de consultanță eligibile („consultanții”) să își manifeste interesul în furnizarea serviciilor. Consultanții interesați ar trebui să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile solicitate. Firmele interesate trebuie să completeze Scrisoarea de manifestare a interesului conform modelului publicat și să îl transmită la adresa de email indicată mai jos.
Se atrage atenția consultanților interesați asupra Politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și a Politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și corupției, activitățile și operațiunile sale. Acesta din urmă stabilește prevederile IFAD privind practicile interzise. IFAD se străduiește, în continuare, să asigure un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală și fără exploatare și abuz sexual (SEA), în activitățile și operațiunile sale, așa cum este detaliat în Politica sa IFAD de prevenire și răspuns la hărțuirea sexuală, exploatarea și abuzul sexual.
Consultantul nu va avea niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Un consultant cu un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil va fi descalificat, cu excepția cazului în care Fondul a aprobat altfel în mod explicit. Consultantul, inclusiv personalul respectiv și afiliații, sunt considerați a avea un conflict de interese dacă a) au o relație care îi oferă informații necuvenite sau nedezvăluite despre sau influențează asupra procesului de selecție și executării contractului, b) participă la mai multe mai mult de un EOI în cadrul acestei achiziții, c) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al Consultantului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil direct sau implicat indirect în orice parte a (i) pregătirii acestui REOI, (ii) a procesului de selecție sau lista scurtă pentru această achiziție sau (iii) de executare a contractului. Consultantul are obligația continuă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii EOI, a procesului de selecție sau a executării contractului. Nedezvăluirea în mod corespunzător a oricăreia dintre situațiile menționate poate duce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte, după caz, conform Politicii IFAD privind prevenirea fraudei și corupției în proiectele și operațiunile sale.
Consultantul (compania) va fi selectat în conformitate cu metoda de achiziție CQS stabilită în Manualul de Procurări al IFAD, care poate fi accesat prin intermediul site-ului web al IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement.
Pentru realizarea obiectivelor stabilite în cadrul acestui TdR, Prestatorul urmează să îndeplinească următoarele activități cheie:
| Criterii de calificare | Punctaj maxim |
| Experiența generală a companiei în activități de consultare pentru sectorul public, prioritar de supraveghere financiară (cel puțin 3 ani) | 10 |
| Experiență în realizarea diferitor studii /cercetări/ analize, etc pentru sectorul financiar nebancar, prioritar aferente AEÎ (uniuni de credit) (cel puțin 1 studiu în ultimii 3 ani) | 25 |
| Echipa de experți pentru prestarea serviciilor solicitate:
i. Manager de proiect (responsabil de planificarea, organizarea și monitorizarea activităților), cel puțin 5 ani experiență în administrare ii. Expert cu experiență internațională în domeniul activității uniunilor de credit (responsabil de elaborarea Strategiei), cel puțin 10 ani de experiență în prestarea serviciilor de dezvoltare a sistemului Uniunilor de Credit la nivel internațional | 15
40 |
| Experiență de colaborare cu instituiții internaționale, va constitui un avantaj (nr. și denumirea instituțiilor) | 10 |
| TOTAL | 100 |
| Criterii de evaluare | Punctaj maxim | |
| I. Experiența companiei în activități de consultanță relevante elaborării de strategii și acte normative sectorului public, prioritar de supraveghere financiară (nr. contracte în ultimii 3 ani) | 15 | |
| II. Calitatea și corespunderea metodologiei propuse și a planului de lucru cu cerințele Termenilor de Referință | 30 | |
| III. Pregătirea profesională și competențele personalului cheie[1]: | ||
| 1: Manager de proiect
1. Experiență generală: experiență în management (nr. ani) 2. Experiența specifică demonstrată în coordonarea activităților de elaborare de studii/ cercetări/ analize (nr. de proiecte) | 15 | |
| 2: Expert cu experiență internațională în domeniul activității uniunilor de credit (asociațiilor de economii și împrumut)
1. Experiența generală: experiență în prestarea serviciilor de dezvoltare a sistemului Uniunilor de Credit la nivel internațional ( nr. ani) 2. Experiența dovedită în elaborarea studiilor de evaluare, strategiilor de dezvoltare pentru uniunile de credit la nivel internațional, studiilor de evaluare, alte tipuri de proiecte cu scop similar (nr. de proiecte) | 35 | |
| IV. Experiență de colaborare cu instituții/ programe internaționale (IFAD, BM, UNDP, UN, BEI, EBRD etc.) | 5 | |
| TOTAL | 100 | |
Orice solicitare de clarificare cu privire la această REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa procurement@ucipifad.md până la data de 3 noiembrie 2022, ora 17:00 (ora Moldovei). Clientul va oferi răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 8 noiembrie 2022, ora 17:00 (ora Moldovei).
Manifestările de interes trebuie să fie transmise în formă scrisă folosind formularele prevăzute în acest scop. EOI vor fi transmise prin email la adresa de mai jos până la data de 23 noiembrie, ora 17:00 (extins prin relansare) 9 noiembrie 2022, ora 10:00 (ora Moldovei).
Sub rezerva performanței, UCIP IFAD poate lua în considerare extinderea contractului cu servicii suplimentare.
Attn: Cristian Taranu, Operator tehnic in procurari
Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162, Chișinău, MD-2004
E-mail: procurement@ucipifad.md
Tel. (022) 22 - 18 – 80
[1] Numărul de puncte pentru fiecare expert va fi stabilit pentru fiecare criteriu reieșind din următoarele sub-criterii și din ponderea procentuală relevantă: calificarea generală - 20%, calificarea specifică - 80%.
Fisiere atașate
TdR _58_22PRR
.pdf
Letter for Expression of Interest_58_22 PRR
.docx