Specialist Servicii Financiare și Dezvoltare Rurală

Specialist Servicii Financiare și Dezvoltare Rurală

[:ro]Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru realizarea Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloacele obținute pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de specialist în servicii financiare și dezvoltare rurală..

Utilizarea oricărei forme de finanțare din partea IFAD este supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și oficialii, agenții și angajații săi sunt protejați împotriva tuturor proceselor, procedurilor, revendicărilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură intentate de orice parte în legătură cu PRR.

Sarcina serviciilor de consultanță ("serviciile") este de a contracta un consultant individual pentru a implementa activitățile de servicii financiare finanțate de IFAD în cadrul proiectelor PRR și TRTP în derulare, cu un accent deosebit pe activitățile menite să faciliteze accesul grupurilor-țintă ale proiectelor: micii fermieri, micro întreprinzătorii, femeile, tinerii, întreprinderile agroalimentare la împrumuturi/granturi prin intermediul instituțiilor financiare partenere (IFP).

Începutul preconizat al acestei sarcini este 1 aprilie 2023. Sfârșitul contractului este 30 septembrie 2023 (corespunzând datei de încheiere a Proiectului), cu posibilitatea de extindere, pentru a asigura implementarea activității de finanțare în cadrul TRTP.

Termenii de referință (TdR) detaliați ai misiunii sunt prezentați în anexa la acest REOI.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD depune eforturi pentru a asigura un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală, și fără exploatare și abuz sexual (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzului sexuale.[1]

Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selectare și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte a (i) pregătirii REOI, (ii) procesului de selectare pentru această procurare sau (iii) executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selectare sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.

Unitatea Consolidată de Implementare a Programelor IFAD (UCIP IFAD) invită acum consultanții individuali eligibili ("consultanți") să își manifeste interesul pentru prestarea serviciilor.

Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei scrisori de intenție și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/ supervizorii anteriori. Un consultant va fi selectat în conformitate cu metoda de selecție individuală a consultanților (ICS) stabilită în Manualul IFAD' de achiziții de proiecte, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement. In cadrul procesului de selecție se vor desfășura interviuri

Criteriile de preselecție sunt:




























































Criteriul Punctajul
1. Calificări generale: 15
·           Diplomă universitară (licență) în finanțe și/sau economie agricolă sau în alte domenii conexe. O diplomă de master într-un domeniu relevant va fi considerată un avantaj. 10
·           Participarea la cursuri internaționale de formare specializată în domeniul finanțării agri-business-ului. 5
Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: 30
·         Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul financiar, bancar sau în alte domenii conexe. Experiența în domeniul finanțării rurale și/sau agricole va fi considerată un avantaj. 20
·           Cel puțin 1 an de experiență în implementarea de proiecte de dezvoltare legate de finanțarea întreprinderilor agricole/rurale sau în alte domenii conexe. 10
3. Competențe (prin interviu pentru candidații care au obținut cel puțin 35 de puncte la criteriile de mai sus 1 - 2): 55
·            Abilități excelente de rezolvare a problemelor și abilități analitice, folosind creativitatea și inovația. 10
·            Abilități de comunicare (abilități de facilitare a activității în grup), de networking și de coordonare cu diverse părți interesate 10
·            Test de competență tehnică (cunoașterea sectorului și competențe în domeniul finanțării și monitorizării investițiilor) 15
·            Abilități de gestionare a calculatorului, în special instrumentele de lucru  Office 10
·            Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române și o bună cunoaștere a limbii engleze scrise și vorbite. 10

TOTAL



100



Candidații clasați pe primele locuri vor fi invitați în timp util să prezinte o propunere tehnică și financiară care va fi evaluată și negociată. Punctajul de trecere pentru preselecție este de 70 de puncte.

 Orice solicitare de clarificări cu privire la acest REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa de mai jos procurement@ucipifad.md până cel târziu la data de 20 Februarie 2023. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 23 Februarie 2023.

Cererile de exprimare a interesului sub formă de curriculum vitae (CV) cu o scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare, de la ultimii angajatori/supervizori, Declarație pe propria răspundere, conform formularului atașat, trebuie să fie depuse în scris la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau prin e-mail) până la data de 02 Martie 2023, 16:00.

Attn: Igor Tomita, Procurement Assistant

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 - 18 – 80

 

[1] Politica este accesibilă la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:ru]Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare din partea Fondului Internațional pentru Dezvoltare Agricolă (IFAD) pentru realizarea Proiectului de Reziliență Rurală (PRR) și intenționează să aplice o parte din mijloacele obținute pentru contractarea serviciilor de consultanță prestate de un consultant individual în cadrul postului de specialist în servicii financiare și dezvoltare rurală..

Utilizarea oricărei forme de finanțare din partea IFAD este supusă aprobării IFAD, în conformitate cu termenii și condițiile acordului de finanțare, precum și cu normele, politicile și procedurile IFAD. IFAD, precum și oficialii, agenții și angajații săi sunt protejați împotriva tuturor proceselor, procedurilor, revendicărilor, cererilor, pierderilor și răspunderii de orice fel sau natură intentate de orice parte în legătură cu PRR.

Sarcina serviciilor de consultanță ("serviciile") este de a contracta un consultant individual pentru a implementa activitățile de servicii financiare finanțate de IFAD în cadrul proiectelor PRR și TRTP în derulare, cu un accent deosebit pe activitățile menite să faciliteze accesul grupurilor-țintă ale proiectelor: micii fermieri, micro întreprinzătorii, femeile, tinerii, întreprinderile agroalimentare la împrumuturi/granturi prin intermediul instituțiilor financiare partenere (IFP).

Începutul preconizat al acestei sarcini este 1 aprilie 2023. Sfârșitul contractului este 30 septembrie 2023 (corespunzând datei de încheiere a Proiectului), cu posibilitatea de extindere, pentru a asigura implementarea activității de finanțare în cadrul TRTP.

Termenii de referință (TdR) detaliați ai misiunii sunt prezentați în anexa la acest REOI.

Se atrage atenția consultanților interesați asupra politicii IFAD de combatere a spălării banilor și a finanțării terorismului și asupra politicii revizuite a IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în activitățile și operațiunile sale. Aceasta din urmă stabilește dispozițiile IFAD privind practicile interzise. În plus, IFAD depune eforturi pentru a asigura un mediu de lucru sigur, fără hărțuire, inclusiv hărțuire sexuală, și fără exploatare și abuz sexual (SEA) în cadrul activităților și operațiunilor sale, așa cum este detaliat în Politica IFAD de prevenire și combatere a hărțuirii, exploatării și abuzului sexuale.[1]

Consultanții interesați nu trebuie să aibă niciun conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil. Consultanții care se află într-un conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil sunt descalificați, cu excepția cazului în care fondul aprobă în mod explicit contrariul. Se consideră că consultanții au un conflict de interese dacă: a) au o relație care le oferă informații nejustificate sau nedeclarate despre procesul de selectare și executarea contractului sau o influență asupra acestuia; sau b) au o relație de afaceri sau de familie cu un membru al consiliului de administrație al clientului sau cu personalul acestuia, cu Fondul sau cu personalul acestuia, sau cu orice altă persoană care a fost, a fost sau ar putea fi în mod rezonabil implicată direct sau indirect în orice parte a (i) pregătirii REOI, (ii) procesului de selectare pentru această procurare sau (iii) executării contractului. Consultanții au obligația permanentă de a dezvălui orice situație de conflict de interese real, potențial sau perceput în mod rezonabil în timpul pregătirii REOI, al procesului de selectare sau al executării contractului. Necomunicarea în mod corespunzător a oricăreia dintre aceste situații poate conduce la acțiuni adecvate, inclusiv descalificarea consultantului, rezilierea contractului și orice alte acțiuni adecvate în conformitate cu Politica IFAD privind prevenirea fraudei și a corupției în cadrul proiectelor și operațiunilor sale.

Unitatea Consolidată de Implementare a Programelor IFAD (UCIP IFAD) invită acum consultanții individuali eligibili ("consultanți") să își manifeste interesul pentru prestarea serviciilor.

Consultanții interesați trebuie să furnizeze informații care să demonstreze că au calificările necesare și experiența relevantă pentru a presta serviciile sub forma unui curriculum vitae (CV), a unei scrisori de intenție și a 2-3 referințe profesionale de la angajatorii/ supervizorii anteriori. Un consultant va fi selectat în conformitate cu metoda de selecție individuală a consultanților (ICS) stabilită în Manualul IFAD' de achiziții de proiecte, care poate fi accesat prin intermediul site-ului IFAD la adresa www.ifad.org/project-procurement. In cadrul procesului de selecție se vor desfășura interviuri

Criteriile de preselecție sunt:




























































Criteriul Punctajul
1. Calificări generale: 15
·           Diplomă universitară (licență) în finanțe și/sau economie agricolă sau în alte domenii conexe. O diplomă de master într-un domeniu relevant va fi considerată un avantaj. 10
·           Participarea la cursuri internaționale de formare specializată în domeniul finanțării agri-business-ului. 5
Experiență anterioară specifică în domeniul pentru postul vacant: 30
·         Cel puțin 3 ani de experiență în domeniul financiar, bancar sau în alte domenii conexe. Experiența în domeniul finanțării rurale și/sau agricole va fi considerată un avantaj. 20
·           Cel puțin 1 an de experiență în implementarea de proiecte de dezvoltare legate de finanțarea întreprinderilor agricole/rurale sau în alte domenii conexe. 10
3. Competențe (prin interviu pentru candidații care au obținut cel puțin 35 de puncte la criteriile de mai sus 1 - 2): 55
·            Abilități excelente de rezolvare a problemelor și abilități analitice, folosind creativitatea și inovația. 10
·            Abilități de comunicare (abilități de facilitare a activității în grup), de networking și de coordonare cu diverse părți interesate 10
·            Test de competență tehnică (cunoașterea sectorului și competențe în domeniul finanțării și monitorizării investițiilor) 15
·            Abilități de gestionare a calculatorului, în special instrumentele de lucru  Office 10
·            Competențe lingvistice: Cunoașterea fluentă a limbii române și o bună cunoaștere a limbii engleze scrise și vorbite. 10

TOTAL



100



Candidații clasați pe primele locuri vor fi invitați în timp util să prezinte o propunere tehnică și financiară care va fi evaluată și negociată. Punctajul de trecere pentru preselecție este de 70 de puncte.

 Orice solicitare de clarificări cu privire la acest REOI trebuie transmisă prin e-mail la adresa de mai jos procurement@ucipifad.md până cel târziu la data de 20 Februarie 2023. Clientul va furniza răspunsuri la toate solicitările de clarificări până la data de 23 Februarie 2023.

Cererile de exprimare a interesului sub formă de curriculum vitae (CV) cu o scrisoare de intenție, cele 2-3 scrisori de recomandare, de la ultimii angajatori/supervizori, Declarație pe propria răspundere, conform formularului atașat, trebuie să fie depuse în scris la adresa de mai jos (personal, prin poștă, sau prin e-mail) până la data de 02 Martie 2023, 16:00.

Attn: Igor Tomita, Procurement Assistant

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 - 18 – 80

[1] Politica este accesibilă la adresa https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:en]The Government of Republic of Moldova has received financing from the International Fund for Agricultural Development (IFAD) towards the cost of Rural Resilience Project (RRP) and intends to apply part of the proceeds for the recruitment of consulting services provided by an individual consultant as part of the post of Financial Services and Rural Development Specialist.

The use of any IFAD financing shall be subject to IFAD’s approval, pursuant to the terms and conditions of the financing agreement, as well as IFAD’s rules, policies and procedures. IFAD and its officials, agents and employees shall be held harmless from and against all suits, proceedings, claims, demands, losses and liability of any kind or nature brought by any party in connection with RRP.

The consulting services (“the services”) assignment is to contract an individual consultant to implement IFAD-funded financial services activities within ongoing RRP and TRTP Projects with a particular focus on activities aimed to facilitate access for Projects target groups: smallholder farmers, micro entrepreneurs, women, youth, agribusinesses to loans/grants through partner financial institutions (PFIs).

The expected start of the assignment is April 1st, 2023. The contract is valid one year, with the possibility of expansion, based on positive annual performance evaluation, to continue the implementation of the financing activity within the TRTP.

The detailed Terms of Reference (ToRs) of the assignment are provided in Annex to this REOI.

The attention of interested consultants is drawn to IFAD’s Anti-Money Laundering and Countering the Financing of Terrorism Policy[1] and the Revised IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption its Activities and Operations[2]. The latter sets forth IFAD’s provisions on prohibited practices. IFAD further strives to ensure a safe working environment free of harassment, including sexual harassment, and free of sexual exploitation and abuse (SEA) in its activities and operations as detailed in its IFAD Policy to Preventing and Responding to Sexual Harassment, Sexual Exploitation and Abuse.[3]

Interested consultants shall not have any actual, potential or reasonably perceived conflict of interest. Consultants with an actual, potential or reasonably perceived conflict of interest shall be disqualified unless otherwise explicitly approved by the Fund. Consultants are considered to have a conflict of interest if they a) have a relationship that provides them with undue or undisclosed information about or influence over the selection process and the execution of the contract, or b) have a business or family relationship with a member of the client’s board of directors or its personnel, the Fund or its personnel, or any other individual that was, has been or might reasonably be directly or indirectly involved in any part of (i) the preparation of the REOI, (ii) the selection process for this procurement, or (iii) execution of the contract. Consultants have an ongoing obligation to disclose any situation of actual, potential or reasonably perceived conflict of interest during preparation of the EOI, the selection process or the contract execution. Failure to properly disclose any of said situations may lead to appropriate actions, including the disqualification of the consultant, the termination of the contract and any other as appropriate under the IFAD Policy on Preventing Fraud and Corruption in its Projects and Operations.

The Consolidated IFAD Programme Implementation Unit (CPIU IFAD) now invites eligible Individual consultants (“consultants”) to indicate their interest in providing the services.

Interested consultants should provide information demonstrating that they have the required qualifications and relevant experience to perform the services in the form of a curriculum vitae (CV), a Cover Letter and 2-3 professional references from the previous employers/ supervisors. A consultant will be selected in accordance with the individual consultant selection (ICS) method set out in IFAD’ Project Procurement Handbook that can be accessed via the IFAD website at www.ifad.org/project-procurement. Interviews will be conducted as part of the selection process.

The shortlisting criteria are:




























































Criterion Weight
1. General qualifications: 15
·           University degree (Bachelor's) in Finance and/or Agriculture economics, or other fields related to rural finance. Master’s degree in a relevant domain will be considered as an advantage. 10
·           Participation in specialized international training courses related to agri-business financing.. 5
2. Specific previous experience in the field for vacant position: 30
·         At least 3 years of experience in finance, banking and other related fields. Experience in rural and/or agriculture financing will be considered as an advantage. 20
·           At least 1 year experience in implementation of development projects related to financing of agricultural/rural businesses or in other related fields. 10
3. Competencies (through Interview for candidates that score at least 35 points on the above criteria 1 to 2): 55
·            Excellent problem solving and analytical skills using creativity and innovation. 10
·            Communication (group facilitation skills), networking and coordination skills with various stakeholders 10
·            Competency technical test (knowledge of the sector and skills in investment financing and monitoring) 15
·            Computer management skills especially office productivity tools 10
·            Language skills: Fluency in Romanian and good command of written and spoken English. 10

TOTAL


100

The top ranked candidates will be invited in due course to submit a technical and financial proposal that will be evaluated and negotiated. The passing score for shortlisting is 70 points.

 

Any request for clarification on this REOI should be sent via e-mail to the address below procurement@ucipifad.md not later than 20 February 2023. The client will provide responses to all clarification requests by 23 February 2023.

 

Expressions of interest in the form of curriculum vitae (CV) with a cover letter, the 2-3 references letters, from the last employers/supervisors, Self-declaration of liability, as per the form attached, must be delivered in a written form to the address below (in person, or by mail, or by fax, or by e-mail) by 02 March 2023, 16:00.

 

Attn: Igor Tomita, Procurement assistant

Ștefan cel Mare și Sfînt bd. 162,  Chișinău, MD-2004

E-mail: procurement@ucipifad.md

Tel. (022) 22 - 18 – 80

[1] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/41942012.

[2] The policy is accessible at www.ifad.org/anticorruption_policy.

[3] The policy is accessible at https://www.ifad.org/en/document-detail/asset/40738506.[:]